Stadsträning

Hejhopp!

Idag har vi (jag, laika och johan) varit på stadsträning med valpkursen. Dom hade slagit ihop alla valpkurser så det blev måånga hundar o ägare!
Det var skojigt och bra träning för hundarna! Laika brydde sig inte så mkt om miljön, hon är van vid värre hehe!
Dock har hon slutat lyssna på mig typ, för väl spela Allan oftare o göra mig roligare!
Tränade även på vår lilla specialläxa medans vi var i stan - att leka! Gick finfint, vi busade runder på gräset med samma leksak som hon starkt dissade i torsdags. Åkte iaf till djuraffären efteråt o köpte lite reservleksaker ifall hon skulle tröttna igen.
Föresten! Vad gör man när hunden tappat sugen för belöning i godisform? Spelar ingen roll längre om jag har ost, leverpastej, rostbiff. Allt annat är mer intressant oavsett vad jag har i fickan!

Bilder från dagen!
Johan har blivit riktigt grym att fota med min kamera nu, tycker ni inte det?? :)
Övning ger färdighet!
Tack älskling




Hehe folk tittade väldigt mycket när det fanns så många hundar på samma ställe!


Ännu fler!


Träna balansgång runt fontänen. Vissa trillade i men Laika klarade sig haha! Kul övning


Laika - sötast i stan! (Sa många som gick förbi, då blev matte glad o stolt!)


Ännu mer hundfolk!


Trappträning, läskigt neråt men det gick!


"Ahh matte så sölig du är, jag vill springa upp!!"


Ett ansikte fler än bara en mor kan älska!


Hon hann knappt in i bilen innan ögonen stängdes. Min söta lilla plutt!!

Jätteskojigt med lite annan träning än normalt! ME LOVE HUNDKURSER! :)

Nu blir de snart kvällsmat sen försöka övertala Johan att se Saw-filmerna. Han var såå snäll o köpte en hel box med alla filmer i. Endast för att han vet att jag älskar filmerna, han själv hatar dom o vill absolut inte kolla.
Jag har världens bästa pojkvän!

//Malin

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad stor hon har blivit =) Lilla Joppe e fortfarande sååå liten haha o koppel vill han inte alls, vill helst bli buren =)

2010-09-04 @ 20:07:57
URL: http://vovvarnabus.blogg.se/
Postat av: Bella

Haha hos mig och matte är det tvärtom. HAN älskar sawfilmerna, JAG gillar dem inte alls. Själva storyn är bra, men filmerna är vidriga. Usch! :P

2010-09-05 @ 00:10:16
URL: http://littleyellow.devote.se/
Postat av: johanna

belöna med en leksak som hon tycker är världens bästa! det är ibland bättre än att ge godis eller liknande. En del är kräsna av sig. men det bästa är att variera mellan leksaker och godis. Min har ju en bläckfisknalle som hon aldrig tycker är tråkig. Ser lite knäppt ut när jag springer med den som belöning. Men bara hunden blir glad av det så:)



Det var mitt tips:)



Synd det sär med att de snor bilder. hatar när folk håler på och ljuger om deras bilder. Funderar på att också sätta vattenstempel på mina. Skulle bli rent av sårad om jag upptäcker mina bilder någon annansstans än där jag givit tillåtelse.

2010-09-05 @ 00:53:34
URL: http://mynameisjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Sv Johanna: Tack för tips! Men det funkar faktiskt inte :P Jag har provat variera mkt, även blandat ner massa olika godis i samma påse så det blir ny smak varje gång och variterat det med leksaken.

Det känns precis som att hon har upptäckt att det FINNS en värld där ute som behöver luktas på! Och när hon har bestämt sig för att lukta på hela världen så går det inte längre att få kontakt.

Jag antar att jag får leka mer med henne än vad jag redan gör och göra mig roligare på något vis.



Ja sätt vattenstämpel, det är alltid bra! Visst kan dom ta bilderna ändå, men det kräver mkt mer jobb i photoshop från deras sida för att få en snygg bild så då brukar dom förhoppningsvis bara leta vidare.

//Malin

2010-09-05 @ 07:13:15
URL: http://vovvenlaika.blogg.se/
Postat av: Linn

Hejdär (:

Jag har tre hundar och däribland en sheltie som jag tränat en del med. Hon har också haft perioder då hon inte alls varit intresserad av något godis what so ever. Lite jobbigt, men då har jag istället börjat med endast röst beröm. Det funkar väldigt bra, i nuläget räcker det att jag säger "duuuktig!" väldigt glatt så flyyger hon av lycka. - Kanske inte funkar lika bra på en valp, men värt att prova. Glöm inte att variera ändå. Vissa träningspass; godis, andra leksak, andra röstberöm.

Gillar din blogg skarpt, lycka till med träningen ! :)

2010-09-05 @ 23:11:43
Postat av: johanna

svar till malin:

Jo, det är svårt det där när världen är roligare. Man får helt enkelt försöka vara mer roligare än världen:P hur går det till egentligen?:P



Ja ngt med vattenstämpel får jag nog fixa. Jobbigt bara att sitta o göra det på varje bild innan man lägger upp:/ Tris när folk inte kan skilja på mellan mitt och ditt.



Laika är så söt:) hur gammal är hon nu?

2010-09-06 @ 07:30:16
URL: http://www.mynameisjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

Sv Johanna: Ja det blir tufft att vara roligare än världen :P Laika är 11 veckor nu :)



Har du photoshop så gör ett "action" av det. Det gör jag så det tar ca 5 sek extra på varje bild. bara trycker på play. Finns säkert mer info om det ifall du söker runt lite på google :)



2010-09-06 @ 09:44:15
URL: http://vovvenlaika.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv Linn: Jättekul att du gillar min blogg! Så glad jag blir! Ja jag har börjat köra mkt med rösten och de funkar faktiskt helt okej, för de mesta :P Hon blir glad o skuttar runt!

2010-09-06 @ 09:46:14
URL: http://vovvenlaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback