Perfekt!

Vilket fint väder det är idag!! :)

Jag har varit med Laika på Lunds Bk en timme idag och tränat och busat jättemkt!
Vilken underbar liten hund jag har, jag är såå förtjust i henne.

Idag gick träningen verkligen jättebra!
Busträning, som jag har kämpat en hel del med, blir bättre o bättre! Hon fick en ny leksak som hon verkligen ÄLSKAR! Aldrig har hon morrat som en tok när man busar med henne och har dragkamp. Hon verkligen log med hela ansiktet!
Tränade även inkallning och fot/ögonkontakt. Det gick bättre än någonsin!!!
jag tror att det är för att vi verkligen fick busat av oss innan och sen var hon hel fokuserad på mig, det fanns ingen annan på hela gräsplanen.
Hon gick fint brevid mig, inte bara hoppande och springande. Utan hon gick brevid och tittade på mig. Gick hon ifrån mig så vände jag bara på klacken och gick åt andra hållet. Då kom hon som ett skott o gick brevid mig igen!

Såå stolt matte är!

Hade en spårlina på henne så jag slapp tänka på koppel. Vågar inte riktigt ha henne lös, dom arbetar lite i inhängnaden med lastbilar o så.

Tog lite bilder med Iphonen, helt okej kvalite ändå :)






Får svårare o svårare att hålla nere hennes öra, häftmassan vill inte!









Vägde henne idag! 5,5 kg! Stor flicka :)

//Malin

Kommentarer
Postat av: johanna

på sheltins rassida (eller om det var collie) så står det att om häftmassa inte funkar så skulle man knåda in en liten mutter i häftmassan så den blir nere. eller tejpa tippen nere så som den ska vara. liksom tejpa runt om så ska den sitta så i en vecka. man tar av tejpen och kollar. blir det bra så ta bort den om inte, ha tejp lite till.

2010-09-23 @ 20:57:50
URL: http://mynameisjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Smsa Låna

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2011-07-20 @ 21:59:34
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback