Mysig utekväll med älskling

Hejsan!

Idag fick Laika vara med om ultimattest: Vara hemma själv!
Måste faktiskt säga att jag är stolt över henne, bara kissat inne 2 ggr på 5 timmar! Hon har nog sovit väldigt mkt, nu är de full fart!

Det kan diskuteras fram o tillbaka om att lämna hunden ensam.. men JAG tycker att:
Sålänge hunden klarar av att vara ensam så ser jag inget fel med att lämna den ensam. Den lider inte.

Jag har flera ggr satt upp filmkamera för att se vad Laika och Rasmus hittar på när vi inte är hemma, och de beter sig precis som när vi är hemma. Mkt sovande och en del busande.
Jag vet att när vi går hemifrån så piper hon max 5 ggr sen hittar hon på annat o har totalt glömt bort att vi har försvunnit. Mycket tack vare katten som håller henne sällskap!
Däremot så kan hon inte vara instängd tex i sin lilla hage medans jag städar, då piper hon hur lång tid som helst. När hon ser oss springa omkring utan att hon kan komma fram. Men när vi inte är där och hon kan gå var hon vill, helt ko-lugnt! :)



Hur som helst, jag o johan drog ut o kollade i lite djuraffärer först. Bara för skojs skull!
Vi hittade inget speciellt så vi körde in i Lund igen och bestämde oss för att käka.
Konstigt nog fick jag något astma-liknande anfall och kunde inte andas. Johan försökte lugna ner mig o få mig att fokusera på andningen då jag hyperventilerade, men de gick inte. Jag svimmade en liten stund sen var allting bra igen, jag fick tillbaka kontrollen.

Vi gick till Stäket och åt plankstek! Mums, dock har jag ätit godare plankstek men det var iaf godkännt. Det var ett mycket mysigt ställe under marken.
Sen gick vi vidare o bestämde oss för att kolla på bio. Salt blev det. Tycker inte den var sådär jättebra faktiskt.
Men gillar man såna filmer som man vet hur dom slutar och tjejen aldrig dör - se den!

Nu blir de snart sängen, ska upp tidigt imorgon och åka på Sheltie-träff hos jaffadays kennel! Ska bli skoj!
//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback