Valpkurs gång 1

Hemma från valpkursen nu!
Det gick bra, trots att min lilla hund var mer som en virvelvind o ville busa hela tiden. När hon väl tog kontakt med mig så gick det FELFRITT!
Älskar tempot på kursen! Dom går snabbt fram = mkt träning! De gillar vi.
Jag hade inte missat något, förutom hemläxan, förra gången klickade dom typ in sina hundar o de har jag redan gjort med Laika.
Så på kursen lärde sig laika sitt, titta på mig och hennes nya favoritlek - sitta på filten! Typ target-träning.
Hon får beröm varje gång hon är på filten så tillslut ville hon knappt gå av, sen flög hon på filten igen o ville ha mer godis.  Sjukt lättlärd hund, de kommer gå så bra i framtiden!
Dock problem emd att slappna av, men det kommer väl det också. Träning träning träning!

En bildbomb; Tack syrran för att du var fotograf!


Älskar min vovve!


Skuttar till filten


Hälsningsträning - sitt kvar


Beröm för att sitta på filt


Halvsitter kvar fast den andra valpen rusar fram


Ögonkontakt


Mer ögonkontakt


Leksaken är 100 ggr roligare än godis!


Min duktiga prinsessa!


Vill INTE sitta still!


Efter träningen blev de bus!


Roligt att busa med "Polisen", den stora hunden.



Det var lite från dagens träning! Ses nästa vecka!

//Malin

Kommentarer
Postat av: Ida

Gud vilken söt liten hund du har! :D

2010-08-22 @ 13:56:28
URL: http://idalundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback