Sista dagen som 9 veckor!

Idag är de sista dagen laika är 9 veckor, dvs hennes 10veckors födelsedag imorgon!
Är det något man firar? Haha skämtar bara, det blir kanske ett firande när hon fyller ett år med alla hundkompisar o hundtårta :)



Idag har de inte hänt mkt faktiskt! Kollat på film o lite sånt. Myst i soffan från 6-14.00. Rätt slappt o skönt, men saknar aktivering som fan!
Hunden har ju självklart kommit ut ifall ni inte förstod det. Men att ta ut en valp är inte sån aktivering jag menar.
Har inte svettats på 3-4 månader sen jag skadade mig. Inte sprungit.. inte gjort någonting. Förutom gått upp i vikt.. men de är väl förståerligt när man inte kan röra sig, äta gör man ju fortfarande. Dessutom äter man extra mkt o extra gott när man inte har något annat o göra. TRÅKIGT!
När jag är frisk ska jag ta tag i min kondis o gå ner igen, ser faktiskt fram emot det!



Det finns faktiskt en sak jag får lov att göra, cykla! Enligt sjukgymnasten är de jättebra för då belastar jag inte knäet, men rör på det ändå! Så idag ska det inhandlas en cykel.. Biltema har säkert någon billig, med cykelkorg så att Laika kan följa med. Har kommt fram till att det är en bra aktivering för oss båda, varken jag eller hon får gå långt så att se världen från en cykel är ju ett annat alternativ! :) Lite träning o aktivering för huvudet utan att trötta ut våra stackars ben.



Nu ska jag hoppa in i duschen o fixa iordning mig. Johan har slutat jobba så han tänkte följa med o hitta en cykel, vi ska även komma på lite inredning till hemmet.

Duktiga Laika ska bli hemma!
Aldrig träffat en VALP på  bara 9 veckor som är så duktig på att vara hemma själv som hon är. Det är verkligen inga problem att lämna henne en timme eller två.



//Malin

Kommentarer
Postat av: Ylva

Fina bilder du har på Laika. :D

2010-08-25 @ 07:59:22
URL: http://lejisi.se
Postat av: Malin

Tack :):)

2010-08-25 @ 08:37:45
URL: http://vovvenlaika.blogg.se/
Postat av: Millyme

Åh hon är ju så fin!!! Och guu vad duktgt att kunna vara hemma ensam när man är så liten:) Jag har en 4månadersvalp som jag kan lämna så länge:P

2010-08-25 @ 09:18:17
URL: http://millyme.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback