Bonizas Hundskola och vippöron!

Hallå igen!

Jag fick ett snabbt svar från Bonizas Hundskola om att dom har en plats kvar i valpkursen som började förra veckan.
Så ja.. varför inte? Jag gick med i den! Har bara missat en gång ju..det är mkt träning med klicker (vilket jag tycker är perfekt då jag tänkt träna Laika med de) och miljöträning, en av ggr åker alla in till stan och tränar där inne. TOPPEN!
Vill komma ut tidigt med Laika, vänja henne vid allt och träna, ser ingen mening med att vänta :)

Jag åkte iväg direkt ner till stan för att köpa lite grejer vi kan behöva på kursen.
Det blev stövlar, regnbyxor och bajspåsar till mig. Laika fick ett regntäcke, en sele och en leksak.
Klicker får vi på kursen, lite typiskt, jag som köpte en ny förra veckan hehe!



Igår hände en mindre skoj grej, Laikas ena öra började resa sig! Jag tycker visseligen att det är jättesött med ståöron, hennes mamma hade det och de såg jättesött ut. Men har tänkt igenom det där lite.
Det är kanske bättre att få dom vippade, ifall jag vill ställa ut nån gång i framtiden. Tanken är ju tävling i agility/freestyle, men man vet ju aldrig! Kanske vill prova på utställning och då hade de varit tråkigt att de inte går för att öronen står rakt upp.
Bad Johan köpa med sig lite häftmassa hem efter jobbet som vi sedan satte på insidan av hennes örontipp, nu hänger örat fint igen :) Hoppas det fixar sig o att de andra örat inte vaknar till liv!

//Malin

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vilken söt bild. Va söt hon e i regnjackan =)

2010-08-17 @ 18:53:47
Postat av: Linda

Var hittade du den söta regnjackan förresten? Tycker du sele är bättre än vanligt koppel till en sån liten valp?

//Linda

2010-08-18 @ 06:08:50
Postat av: Malin

Sv: Den regnjackan hittade jag på Rusta för 99kr :) Billigt o bra när hon ändå växer ur den om några veckor. Sele känns bättre faktiskt, ibland springer hon före mig och då blir de ett litet ryck i halsen om man har halsband. Sen på valpkursen jag ska gå så ville dom gärna att man hade sele, så det är också en därför jag köpte den :)



Mvh Malin

2010-08-18 @ 06:20:31
URL: http://vovvenlaika.blogg.se/
Postat av: Linda

Det va verkligen som hittat! Ja sele kanske e att föredra när dom e så pass små. Tar du med henne när du e och handlar eller hon klarar sig ensam hemma nu?

/Linda

2010-08-18 @ 10:05:08
Postat av: Malin

Jag har lämnat henne hemma en gång, det gick bra. Katten håller henne sällskap så hon känner sig inte övergiven :) Men just när jag handlade inför valpkursen så fick hon följa med i bilen. I djuraffärerna fick hon följa med in o i de andra affärerna fick hon vänta i bilen. Träning träning träning :)

2010-08-18 @ 10:17:25
URL: http://vovvenlaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback